השעון הביולוגי ודיאטת הרמב"ם

הרמב"ם, (רבי משה בן מיימון), היה יהודי חכם שחי במצרים לפני כ -800 שנה. הוא היה גדול בתורה ומגדולי הפוסקים בכל הדורות, פילוסוף וגם רופא גדול. הוא נחשב לאחד האנשים החשובים והנערצים ביותר ביהדות ולרופא הטוב ביותר בקרב העם היהודי. עליו נאמר: "ממשה עד משה לא קם כמשה". הרמב"ם דגל ב"תזונה לפני תרופות" וכן "להימנע מן השובע". אחת העצות הרפואית היותר ידועה שלו הייתה: "אכול ארוחת בוקר כמו מלך, ארוחת צהריים כמו נסיך וארוחת ערב כמו אביון". לא ברור כיצד הרמב"ם הגיע למסקנה זו לפני כ – 800 שנה, כאשר יכולת ההוכחה לא הייתה קיימת. ביחידה לסוכרת שבמרכז רפואי ע"ש א. וולפסון בחולון, החליטו להעמיק ולבדוק את אמיתות עצתו של הרמב"ם, באמצעים מודרניים שלא היו קיימים בזמנו. לצורך כך, נערכו במשך כ – 12 שנים, סדרה ארוכה של מחקרים רפואיים מדעיים, במיוחד בקרב אנשים הלוקים בעודף משקל/השמנת יתר. בדקו מה קורה לגוף שלנו מבחינת תפקוד ההורמונים השולטים על תחושות חיוניות כגון: שובע, תיאבון, רעב ו"תשוקה לפחמימות", (תופעה מוכרת וקשה לטיפול) בשעות השונות של היממה והקשר שלהן עם עיתוי הארוחות. נבדק גם מה קורה לסוכר בדם, לכולסטרול ושומנים אחרים בגוף כאשר אוכלים ארוחת בוקר כארוחה עיקרית, כפי שהמליץ הרמב"ם, ומה קורה לנו, לעומת זאת, כאשר אנו מדלגים על אותה ארוחה. נמצא, שיש לכל אחד מאיתנו "שעון ביולוגי", הנמצא בכל אחד ואחד מהתאים בגופינו, ושעון זה שולט על חלק ניכר מהתגובות המטאבוליות. שעון זה מסונכרן ומתואם גם עם אור השמש אך גם עם האוכל שאנו אוכלים. אם ישנים ביום וערים בלילה, פוגעים בתפקוד התקין של השעון הביולוגי. באותה מידה, אם מדלגים על ארוחת הבוקר, או אם אוכלים בלילה את הארוחה העיקרית, השעון הביולוגי עלול להתקלקל, דבר שעלול להוביל לעלייה במשקל, סוכרת, יתר שומני הדם ויתר לחץ דם. למדו והסיקו, שלא רק מה צריך לאכול בכדי לשמור על בריאתינו כי אם גם מתי. המחקרים הללו הוצגו בכנסים הבינלאומיים החשובים ביותר, בארה"ב ובאירופה. גם בהרצאות פרונטאליות וגם באמצעות פוסטרים. כל המחקרים פורסמו בעיתונים רפואיים מדעיים יוקרתיים ביותר וניתנים להשגה בקלות דרך האינטרנט. המרכז הרפואי וולפסון צבר ניסיון רב וייחודי ביכולת לאתר פגמים מטאבוליים/הורמונליים באדם עם עודף משקל/השמנת יתר, אותו מיישמים בהצלחה במרכז ניומדיק – המרכז הרב תחומי לטיפול במחלת ההשמנה.

תוכניות טיפול – מחיר

  • פגישת ייעוץ - אבחון והתאמה אישית 680 ש"ח
  • חבילת השעון הביולוגי ע"פ תאוריית הרמב"ם 6,000 ש"ח
  • מרשמים לטיפול תרופתי והפניה לבדיקות מעבדה כלול
  • 4 בדיקות מעבדה להערכת שעון ביולוגי (בדיקות דם) כלול
  • בדיקת קלורימטריה כלול
  • 2 פגישות ליווי ומעקב רופא כלול
  • ליווי דיאטנית ל 3 חודשים כלול

רופא טוב מטפל במחלה

השמנה בכלל והשמנת יתר בפרט היא מחלה מורכבת, כרונית ועקשנית. מאחר ואין בנמצא "כדור פלא" אחד ויחיד המסוגל לטפל בבעיית זו, הוקם מרכז רב תחומי בשיתוף המרכז הרפואי וולפסון בניהול ובפיקוח מנהלי המחלקות, לטיפול בהשמנת יתר, הכולל אבחון, טיפול ושימור הצלחות.

בכל תוכנית טיפולית שתבחר, ילווה אותך צוות רופאים ותזונאים וצוות נוסף שיעזור לך לעשות שינויים משמעותיים בהרגלי האכילה והפעילות הגופנית שלך ולשמר את התוצאות.

לצד הטיפול העיקרי שמותאם אישית לכל אדם, אנו מאפשרים לבחור באמצעי עזר נוספים (בתשלום): 

עוד טיפולים בתחום

טיפול בכבד שומני

אבחון כבד שומני והטיפול בו הכבד הוא איבר חיוני להישרדות. כיום, לא ידועה דרך חלופית לפצות על העדר מוחלט של תפקודי כבד.…

תפריט נגישות

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

לחץ לשיחה בווצאפ
שלח/י לנו הודעה
היי! למידע נוסף ולתאום פגישת יעוץ מוזמנים לשלוח לנו הודעה