מרפאה לטיפול בהשמנת יתר

אם בעבר השמנת יתר נחשבה כבעיה אסתטית, הרי שהיום הקונצנזוס המדעי הוא להתייחס להשמנה כאל בעיה רפואית שדורשת התייחסות פרטנית. הסיבות להשמנת יתר מגוונות וגם דרכי הטיפול בהשמנה וההתמודדות עמה באות מדיסציפלינות שונות,  חלקן דיסציפלינות מתחום הרפואה הקונבנציונלית וחלקן מתחומים משלימים כמו תזונה ונטורופתיה, אימון גופני ופסיכולוגיה. עובדה זו הובילה להקמת מרכזים רפואיים ייעודיים לטיפול בהשמנה שמתפקדים כ-One Stop Shop להורדה במשקל וניהול משקל נכון. מרפאות מתקדמות מהסוג הזה, כמו למשל מרפאה לטיפול בהשמנת יתר "ניומדיק", הפועל בשיתוף פעולה עם מחלקת הגסטרו במרכז הרפואי וולפסון בחולון.

 

החשיבות של מרכז לטיפול בהשמנת יתר

כאשר הפוקוס הטיפולי הוא על ההשמנה (כמובן, בלי להזניח מחלות רקע ובעיות רפואיות אחרות), הסיכוי להצלחת התהליך גובר. אחרי שזה נאמר, החשיבות של סיוע ממרכז לטיפול בהשמנה אינה קשורה רק לעובדה שהסוגייה מקבלת מיקוד ספציפי, אלא מפני שטיפול כזה, מראש נוקט בגישה המשלבת בין כמה דיסציפלינות, שמייצרות תוצאה טובה יותר. כלומר, למרות מסגרת הגג הרפואית (וכל מתווה עובר בקרה ופיקוח של צוות רפואי), המרפאה מספקת מענה גם בתחומים נוספים כמו ליווי צמוד של דיאטנית, וליווי רגשי ופסיכולוגי של מאמן לאורח חיים בריא, אשר מסייע בהתמודדות עם הצד הרגשי של התהליך.

 

טיפול בהשמנה בניומדיק, מה אנחנו מציעים?

בהמשך לסיפא של הסעיף הקודם, זה פחות או יותר הקונספט והתמהיל של מרפאה לטיפול בהשמנת יתר ניומדיק מציעה להורדה במשקל והרזיה:

  1. תוכניות מקיפות לניהול משקל
  2. ייעוץ תזונתי ותכנון תזונה (דיאטניות קליניות)
  3. אימון לשינוי אורח חיים ותמיכה רגשית
  4. התערבויות רפואיות – ללא ניתוח

 

הצוות הרפואי וההתמחויות בניומדיק

הצוות שילווה אותך בתהליך ההרזיה מורכב מרופא גסטרואנטרולוג, דיאטנים קליניים ומטפלים התנהגותיים.

רופא גסטרואנטרולוג המשמש אינסטנציה מקצועית עליונה במרפאה הוא הפרופ' ערן ישראלי. פרופ' ישראלי מנהל במקביל את המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בבית החולים וולפסון ונחשב לאחד המומחים הגדולים בישראל למחלות מעיים,  כמו גם מומחה לביצוע פעולות אנדוסקופיות (קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה). במרכז ניומדיק, פרופ' ישראלי נותן ייעוץ רפואי ומבצע את ההליכים האנדוסקופיים לטיפול בהשמנה (השתלת בלוני קיבה ושרוול קיבה אנדוסקופי).

בנוסף לגסטרואנטרולוג המומחה יש במרכז שורה נוספת של מטפלים עם התמחות רלוונטית במתן טיפול בהשמנת יתר ממספר דיסציפלינות:

דיאטנים קליניים – שעברו התמחות ייעודית לליווי מטופלי בלון ומכירים את "שפת הבלון". הדיאטנים עובדים בצמוד לכל מטופל ועל סמך המידע הרפואי, היעדים, העדפות וההרגלים של המטופל בונים עבורו תכנית תזונה לירידה במשקל. כמו כן, הדיאטנים מלווים את המטופל ועומדים לרשותו לאורך התהליך ובמקרה הצורך מעדכנים את התכנית.

מטפלים התנהגותיים – מספקים תמיכה רגשית והתמודדות עם הרגלים כמו 'אכילה רגשית'. גם בזירה הזו השיטה של ניומדיק לא משאירה אתכם לבד, ובמרפאה יש צוות של מטפלים שמטרתם לסייע לתהליך באספקט הרגשי ואימון לאורח חיים בריא.

 

הערכה ראשונית ותכניות טיפול מותאמות אישית

אז איך זה עובד תכלס? למה לצפות כשאתם מגיעים למרפאת ניומדיק בפעם הראשונה? ובכן, התהליך מתחיל בפגישה עם גורם מקצועי במרפאה שיבדוק את המדדים שלכם (משקל, היקפים, BMI), תמלאו שאלון רפואי ותבדקו על ידי רופא לשם התאמה להליך אנדוסקופי (בלון קיבה או שרוול קיבה).

בהמשך יוגדרו יעדים ריאליים ותבחר אסטרטגיה, שממנה תיגזר תכנית הרזיה אישית וקונקרטית הכוללת אבני דרך ודרכי מעקב.

 

אפשרויות הטיפול הרפואי ב מרפאה לטיפול בהשמנת יתר ניומדיק

הטיפולים בניומדיק הם בחלקם טיפולים חדשניים שאינם נמצאים בסל הבריאות (אך עשויים להיות מכוסים על ידי ביטוחי בריאות פרטיים). כחלק ממאמץ ההנגשה לביצוע הטיפול אנו מאפשרים פריסת תשלומים נוחה. מעבר לכך הקריטריון להתחלת טיפול הוא קריטריון רפואי אישי הלוקח בחשבון את הערכת הסיכוי והסיכון.

בין הפרוצדורות הרפואיות שתפגשו בניומדיק אפשר למצוא בלון קיבה ושרוול קיבה – 2 שיטות חדשניות שמהוות חלופה ללא ניתוח או חתכים לניתוחים בריאטרים (ניתוחים לקיצור קיבה). נציין שהפרוצדורה הקלינית עצמה מתבצעת בבית החולים וולפסון (שהמרפאה סמוכה אליו) ובקרוב יפתח סניף נוסף בבית החולים האנגלי בנצרת.

לאחר שהרופא אישר את התאמת המטופל לפרוצדורה שנבחרה, עוברים לשלב ההכנה להליך. ההכנה מתבצעת על ידי דיאטנית קלינית, שגם תלווה את המטופל בהמשך הדרך – בהכנת תכניות תזונה, מעקב ארוך טווח ותמיכה בניהול המשקל. במידת הצורך, יעמוד לרשותכם מטפל שייסע לכם להתמודד עם האתגרים הרגשיים הקשורים להשמנה ולשינוי התנהגותי.

 

שירותי תמיכה התנהגותית ורגשית

כמו שהזכרנו, הייחוד של טיפול בהשמנה במרכז ניומדיק קשור לאופי ההוליסטי שלה. אחרי הכל, היום כבר ברור שמלבד גורמים פיזיולוגים ומחלות רקע, הגורם הכי משמעותי ונפוץ להשמנה זה הגורם ההתנהגותי. אז כן, האספקט הרפואי הוא קריטי, אך בסופו של יום תהליך ירידה במשקל הוא מסע ארוך בו המטופל נדרש לשנות הרגלים ולסגל משטר תזונה חדש – זה קשה. בניומדיק לא מתעלמים מהאתגר ושמים דגש נרחב על התמיכה הרגשית והיבטים פסיכולוגיים והתנהגותיים כמו התמודדות עם התמכרויות, אכילה רגשית או חרדות במהלך התהליך. לכן, אחד הפתרונות שתמצאו בניומדיק הוא מאמן.נת לאורח חיים בריא שיעזרו לכם להטמיע את השינויים האלה בפן הרגשי.

 

היתרונות בבחירת מרפאה לטיפול בהשמנת יתר

כאמור, היתרון הכי גדול בבחירת מרפאה מתמחה לטיפול בהשמנה זו הגישה הרב-תחומית. כלומר, המרפאה מספקת לכם מטריה של פתרונות ממספר דיסציפלינות. חלקם מתחום הרפואה וחלקם מתחומים שונים. התוצאה: סינרגיה (תוצאה טובה יותר). בנוסף, במרפאה המתמחה בטיפול בהשמנה נצבר המון ניסיון (זה מה שקורה כשפוגשים ומטפלים במאות פציינטים) שבסוף מתורגם להבנה ומקצועיות של הצוות המטפל. אם צריך לפרוט לפרוטות את היתרונות של מרפאה שמתמחה בהרזיה אלו הנקודות העיקריות:

  • גישה לצוות מנוסה בטיפול בהשמנה
  • טיפול ממוקד ומותאם אישית
  • סביבה תומכת לשינוי
  • ליווי ארוך טווח שמאפשר לא רק להגיע ליעד אלא לשמור עליו

 

כיצד לבחור את המרפאה הנכונה לטיפול בהשמנה?

במידה רבה התשובה לשאלה הזו קיבלה מענה בסעיף הקודם. כלומר, לבחור מרפאה לטיפול בהשמנת יתר שמציעה גישה רב-תחומית לטיפול בהשמנה – מרפאה שמציגה סט של פתרונות אותם ניתן להתאים לכל מטופל בהתאם לצרכים, המצב הרפואי, היעדים והתקציב שלו. הפתרונות האלה צריכים לשלב מספר דיסציפלינות ולתת מענה גם באספקט הרגשי והליווי התזונתי.  כמו גם, מומלץ לבחור בגורם ותיק יחסית שכבר ליווה בהצלחה מאות מטופלים (בהקשר הזה מומלץ לחפש עדויות ולקרוא חוויות אישיות של מטופלים – ניתן למצוא אותן באתר החברה).

 

פרמטרים אחרים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת מרפאה לטיפול בהשמנת יתר הם:

  • מיקום – במידה והמרפאה אינה קרובה אלינו האם אפשר להיות בקשר רציף עם המטפלים בווצאפ, בטלפון או זום.
  • מוניטין של הצוות הרפואי – האם לרופא המומחה בתחום יש מוניטין ותפקיד (מנהל יחידה או מחלקה) גם ברפואה הציבורית? האם האם הוא ניחן בניסיון הנדרש לביצוע הליכים אנדוסקופיים (גסטרוסקופיה)
  • קשר עם בית חולים – האם המרפאה מקיימת שיתוף פעולה עם מוסד רפואי מוכר שבו גם יתבצעו טיפולים שדורשים תשתית בטוחה, כמו למשל: מרכז גסטרולוגי מורשה בביצוע פעולות אנדוסקופיות בנוכחות רופא מרדים מומחה לביצוע הטשטש או ההרדמה (בנוסף לצוות הרפואי).
  • ליווי ותמיכה בניהול המשקל – האם יש צוות שיעמוד לרשותך 24/7 למשך שנה למתן כל מענה שיידרש ובאופן מידי. ותמיכה זמינה בהמשך.
  • פריסת תשלומים – מרפאות יעודיות לטיפול בהשמנה מציעות הרבה פעמים טיפולים שאינם בסל הבריאות, אך צורכות משאבים שעלותם גבוהה – ולכן הטיפול יקר. כך שיש גם אספקט צרכני. האם יש אפשרות לפריסת תשלומים?

 

תמיכה ותחזוקה לטווח ארוך

אחת התופעות שאנשים רבים הנאבקים במצב של השמנת יתר מכירים, זו העובדה שהירידה במשקל זה רק חלק מהמשימה. אנשים רבים נכנסים למשטר דיאטה ואכן מצליחים להשיל מעצמם כמות נאה של קילוגרמים. הבעיה, בתום 'המבצע', ההרגלים הישנים חוזרים ובלי ששמנו לב המשקל הישן וחוזר חלילה. כדי לעצור את 'האקורדיון' הזה, צריך להבין שהירידה במשקל היא רק ההתחלה. החכמה האמיתית היא לשמור עליו. את זה עושים בעזרת תמיכה ותחזוקה הכוללת: מעקב קבוע,  אימוץ אסטרטגיות לשמירה על המשקל ותמיכה רגשית. מרפאה איכותית לטיפול בהשמנה אמורה לספק לכם גם את הליווי הזה.

נסכם: בניומדיק אנו מציעים הליכים אנדוסקופיים לטיפול בהשמנה. הפרוצדורות נעשות במרכזים גסטרולוגיים בתוך בית חולים ובנוכחות רופא מרדים. את התהליך מלווה רופא בכיר, עם מעטפת של צוות מקצועי תומך. כאשר התמיכה נעשית הן מבחינה תזונתית והן מבחינת אימון לאורח חיים בריא (טיפול רגשי). הצוות שלנו עומד לרשות המטופלים בכל מענה שנדרש ובאופן מיידי.
מחפשים מרפאה לטיפול בהשמנת יתר שעונה לפרמטרים שהוזכרו? אנחנו ממליצים שתתחילו את המסע שלכם להרזיה בפגישת היכרות בניומדיק – המרכז הרב תחומי לטיפול אנדוסקופי בעודף משקל.

אהבתם את המאמר?

שתפו בפייסבוק
שתפו בווטסאפ
שלחו במייל
הדפיסו

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

תפריט נגישות

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

לשיחה בווצאפ צריך ללחוץ כאן
שלח/י לנו הודעה
היי! למידע נוסף ולתאום פגישת יעוץ מוזמנים לשלוח לנו הודעה