ירידה במשקל

חולמים על ירידה משמעותית במשקל? אתם ממש לא לבד, ירידה במשקל היא חלום של מיליונים. היום, כבר ברור שכל מי ששם לעצמו יעד להפחית יותר מ-15 ק"ג, כדאי מאוד שיעשה את זה באמצעות ליווי רפואי והסתמכות על מומחים נוספים שיבטיחו הרזייה באופן אחראי ובטוח. בכל מקרה, אם החלטתם שאתם רוצים לטפל בהשמנה, הנה כמה נקודות ששווה לשים לב אליהן ולקחת בחשבון.

לכל אדם שמעוניין לרדת במשקל יש אינסנטיב שונה. יש מי שהמניע העיקרי שלו הוא בריאותי רפואי, יש כאלה שהפן האסתטי והדימוי העצמי הם אלו שמייצרים את המוטיבציה לרדת במשקל. אך מעבר לסיבה, חשוב להגדיר מטרות להרזיה – קל וחומר כאשר המטרה היא להשיל 15 עד 40 ק"ג בזמן קצר יחסית. לכן, לפני שיוצאים לדרך חשוב מאוד להגדיר יעדי הרזייה ריאליים (נתייחס בהמשך לאופן בו נכון לעשות זאת).  וכמובן, יש להגדיר גם תחנות ביניים ואבני דרך, כיוון שהיא תהליך של מספר חודשים. 

 

פיתוח תכנית הרזיה מותאמת אישית

השלב הראשון בכל ירידה מהירה במשקל הוא גיבוש של תכנית הרזיה מותאמת אישית. כאמור, השלב הראשון ביצירת התכנית, הוא גיבוש של מטרות ריאליות.
המלצה: אל תנסו לעשות את זה לבד.  להורדה משמעותית במשקל (15 עד 40 ק"ג), הדרך היעילה והבטוחה ביותר היא להיעזר במומחים לנושא. זה מתחיל בפן הרפואי בריאותי, אנשים שפצחו בדיאטת רצח לא מאוזנת, מבלי להתייעץ עם רופא ומומחים לתזונה, עלול לפגוע בעצמו בריאותית או (וזה לרוב מה שקורה) לחוות מפח נפש ולוותר. חבל. למען בריאותכם ולמען הצלחת התהליך, פנו למומחה, או למרכז מומחים לטיפול בעודף משקל , התייעצו ותנו להם לגבש עבורכם תכנית הרזייה מותאמת אישית. כל תכנית הרזייה מותאמת תעמוד על שני אדנים: תפריט הורדה במשקל ותוכנית אימון גופנית. 

 

אסטרטגיות דיאטה יעילות להשגת ירידה במשקל

אם אנחנו צריכים לתאר על רגל אחת ועל קצה המזלג את אסטרטגיית העל לתפריט הורדה במשקל. הרציונל הוא לקדם כמה שיותר תחושת מלאות ולצרוך כמה שפחות קלוריות. מומחים לתזונה ידעו להתאים לכל אחד מזונות מקדמי מלאות שגם יספקו לגוף את כל החלבונים, המינרליים והשומנים שמחד חיוניים לתפקוד ומאידך מאפשרים ומעודדים את הירידה. לצד בחירה חכמה ומאוזנת של מזונות מקדמים שובע, חשוב לערוך חלוקה מסודרת לארוחות ולהכניס לתחשיב של התפריט גם חטיפים שאותן יהיה ניתן לתזמן במהלך היום. חשוב לזכור שהורדה במשקל היא תהליך מאתגר – איך אין סיבה שהוא ילווה בסבל מיותר ותחושת רעב תמידית. 

 

תפקידה של פעילות גופנית בירידה של 15 – 40 ק"ג 

כמו שהזכרנו, כל תוכנית הרזייה כוללת, לצד התפריט והדיאטה, גם מתווה של פעילות גופנית. למעשה, מפתח עיקרי להורדה במשקל הוא סינרגיה בין השניים. לכן, במקביל (ובתיאום) להכנת הדיאטה רצוי כבר לתכנון את תוכנית האימונים האישית ולשלב בה הן פעילות אירובית והן תרגילי גמישות וכוח. את התמהיל הזה ניתן לבנות באמצעות סוגים שונים של פעילות ספורטיבית – בהתאם לרצון, היכולת והמצב הפיזיולוגי של כל מתאמן. יש מי שיתחיל בצעידה יומית ותרגול יוגה ואחרים יבחרו, דווקא, לקפוץ ישר לבריכה. ההמלצה היא שהבחירה בתחום (ובמאמן) תהיה כחלק ממהלך כולל. זו, עוד סיבה טובה לבחור בליווי של מרכז לטיפול בהשמנה (כמו למשל ניומדיק) שמציע לכם One Stop Shop מגוון של פתרונות הרזיה. בסופו של יום לפעילות הגופנית ולשגרת האימונים יש תפקיד דרמטי בירידה. זה קשור גם לפן הפיזיולוגי של שריפת קלוריות והמרת שומנים עודפים לרקמת שריר, אבל גם בפן הפסיכולוגי ובמה שנקרא – סיגול של דרך חיים. 

 

  • שינויים באורח החיים להשגת ירידה במשקל

בהמשך לסעיף הקודם, הורדה במשקל דורשת שינוי של הרגלים והטמעה של דפוסים חדשים. כבר דיברנו על אספקט התזונה ועל החשיבות של מעבר לחיים ספורטיביים. אבל זה לא מסתכם בזה. למשל, שינה טובה גם מסייעת בפן הפסיולוגי, אבל הופכת אותנו ליותר רגועים ועירניים. הורדת המתח ומפלס ההעצבנות הם גם פרמטר חשוב משום שהם מאפשרים לנו להימנע ממה שנקרא 'אכילה רגשית' (שהיא הרבה פעמים תגובה ל'לחץ' 'חרדה' או 'דיכאון'), או אכילה המונעת מעייפות וצורך באנרגיה. בקיצור אימוץ הרגלי חיים בריאים כמו שינה טובה ומספקת והקפדה על שעות מנוחה ופנאי, בהחלט יכולים לסייע גם בהרזיה ובכל מקרה הם יגרמו לכם להרגיש טוב יותר ובריאים יותר. 

 

  • מעקב אחר התקדמות והתאמת התוכנית שלך

כמו בהרבה תחומים אחרים, גם כאשר ירידה מהירה במשקל עומדת על הפרק, כל תוכנית טובה, היא גם תוכנית שכנראה תעבור בדרך התאמות ושינויים. גמישות היא שם המשחק ובתוכנית הרזיה כמעט תמיד יהיה שלב של ניסוי וטעיה. בדיוק מהסיבה הזו מעקב מסודר אחר ההתקדמות ובקרה על התוכנית כל כך חשובים. רק מעקב הדוק יאפשר לזהות צורך בשינוי, בשלב מוקדם שלא יעכב את התהליך – אחרי הכול ואם אחד המרכיבים בתפריט או באימון מתגלים כלא מספיק אופטימלית, הבקרה ההדוקה תגלה את זה וניתן יהיה לעשות תיקון. תמיד טוב שיהיה מלמעלה גורם מקצועי שרואה לנגד עיניו את כל פרטי הפאזל ויכול לסנכרן בין הגורמים השונים. זה בדיוק אחד היתרונות בליווי של דיאטנים קליניים ויועצים לאורח חיים כמו שיש בניומדיק. 

 

  • תוספי תזונה להורדה במשקל

אחד היתרונות בעידן הנוכחי הוא הסנכרון המדעי בין פעילות גופנית ותזונה. אחד הכלים להשגת הסנכרון הסינרגי הזה הם תוספי תזונה. יש היום מאות תוספי תזונה שנבחנו מדעית שיכולים לתת לאנשים בסיטואציות שונות של הורדה במשקל את התוספת המדויקת שהם צריכים (חלבונים, מינרליים, ויטמיניים, חומצות שומן בריאות ועוד) ובאופן שמאפשר ספיגה אופטימלית. מדובר בתחום רחב, חדש ומסעיר שכמו הרבה פרטים אחרים בתהליך ירידה במשקל דורשים תיווך של מומחים רפואיים שמתמחים בתזונה.

 

  • חיפוש תמיכה

הורדה במשקל היא תהליך אישי, אבל אין סיבה שתעברו אותו לבד. אנחנו לא מדברים רק על ליווי מקצועי מצד רופאים, תזונאים ומאמנים; אלא על קהילה שלמה שניתן להיעזר בניסיונה, הבנתה ותמיכתה. יש היום אפליקציות ופטלפורמות דיגיטליות שנועדו בדיוק למפגש הזה. זה כולל גם את האפליקציות החינמיות של קופות החולים, שיכולות מאוד לעזור. שם תוכלו לא רק לשאוב עידוד, אלא גם הרבה עצות פרקטיות. לצד האפליקציות, יש גם קבוצות של אנשים שמתמודדים עם אתגר ההרזיה ולעיתים גם טיפול קבוצתי כזה יכול להעצים ולשפר את סיכויי ההצלחה. 

 

טיפול באתגרים

אז כן, ירידה במשקל אינה בהכרח פיקניק. משברים ואתגרים הם חלק צפוי בתהליך. כמעט כל מי שעבר את זה, חווה רגעי שבירה. אך כאשר המחויבות האישית גבוהה והתהליך מתבצע באמצעות ליווי מקצועי, גם הסיכוי לצלוח את המשבר ולהשיל בהצלחה 15 עד 40 ק"ג מזנק.
הליווי של הצוות המקצועי, לא מתמקד רק במה לאכול וכמה, אלא נותן כלים כיצד להתגבר על מכשולים נפוצים ולהישאר על המסלול, ובונה עם המטופל אסטרטגיות כיצד לצאת ממצבים של "תקיעות" בתהליך ההרזיה.
הנכם מוזמנים להתייעץ איתנו על התהליך שעוברים המטופלים כדי להשיל 15-40 ק"ג בבטחה וביעילות.  

אהבתם את המאמר?

שתפו בפייסבוק
שתפו בווטסאפ
שלחו במייל
הדפיסו

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

תפריט נגישות

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

לשיחה בווצאפ צריך ללחוץ כאן
שלח/י לנו הודעה
היי! למידע נוסף ולתאום פגישת יעוץ מוזמנים לשלוח לנו הודעה